Zpětná vazba
Ráda bych poděkovala všem učitelům ve škole Adélce za příjemné, uvolněné a zároveň inspirativní prostředí, které žákům poskytují. Opravdu málokdy se stane, že pro Gábinku přijedu a ona chce jít domů. Nejsou to ale jen děti, kvůli kterým se jí ve škole líbí, už první týden prázdnin říkala, že se jí stýská po kamarádech a učitelích. Je opravdu skvělé, že učitelé v Adélce přistupují k dětem přátelsky, nepovyšují se, ale zároveň umí děti vést a vzdělávat. Je mi jasné kolik času a energie stojí připravit různé projekty, výlety, kroužky, atd. Jako velmi pozitivní vidím i to, že děti ve škole nemají, resp. nepoužívají mobilní telefony. Jsem toho názoru, že na základní škole jsou zcela zbytečné - a je krásně vidět, jak se děti umějí zabavit, když jsou venku, hrají si, vymýšlí, poznávají...
Gábinka se ve druhé třídě zúčastnila třech "větších akcí" - Ešonokrk, lyžák a kánoe - a kromě spousty zážitků, se vždy vrátila samostatnější a řekla bych i hrdá na to, co tam všechno zvládla. Je skvělé, že právě na těchto akcích se děti baví napříč všemi ročníky. (Vzhledem k tomu, že kamarádky v Gábinky věku na tyto akci nejezdí, tak jí vlastně ani nic jiného nezbývá - ale já to vnímám jako pozitivum-)). Mladší děti se mohou něco naučit od starších a starší se zase učí pomáhat těm mladším. Podobně tak vnímám i různé projektové činnosti, dny dětí atd., kdy děti musí spolupracovat ve skupinkách různě starých dětí. Měla jsem minulý týden radost, jak se Gábinka postavila k jedné "rozepři" menších dětí, kdy se snažila situaci spravedlivě a trpělivě vyřešit. Věřím, že i to je vliv školy Adélky (doufám tedy, že i nás rodičů).
Gábinka má také ráda určitý řád. Vím, že dny, kdy probíhá pravidelná výuka jí vyhovují. V druhém pololetí jsme se trochu učili i spolu doma (hlavně matematiku) a myslím, že ji to velmi prospělo. Chápu váš přístup, že úkoly doma dělají děti na dobrovolné bázi, přesto bych někdy uvítala, kdyby děti občas přece jen nějaký úkol/povinnost ze školy dostaly. Ale to jen na okraj.
Nakonec bych také velice ráda poděkovala všem v MŠ Adélce. Karolínka neměla vůbec lehký začátek, takže si velice vážím trpělivosti a citlivého přístupu Aleny, Terezky a Lenky. Nedovedu si představit, jak bychom první složité měsíce řešili ve státní školce. Teď už se Karolínka každý den do školky těší. I zde mají děti příjemné prostředí a prostor pro svůj rozvoj. Děkujeme!
Přeji krásné léto a v září na viděnou.
Natálie Vaňková
Jsme za Adélku moc vděční, děti u vás určitě vzkvétají více, než by se jim podařilo ve státní škole.
Petr a Marie Frolíkovi
Myslím, že místo slov se stačí podívat na nadšení Adama po prvním roce ve škole :-). Ale možná přeci jen malý postřeh z pohledu rodiče, který jsem si uvědomil po třídních schůzkách. Mluvil jste o tom, že když děti mají splněný daný počet úkolů v matematice, tak si mohou jít na zbytek hodiny hrát, pokud chtějí. To mi přijde jako velice dobrý přistup, který musí silně budovat a podporovat odpovědnost a vlastní rozhodování dětí. A je to pak velká škola i pro rodiče pokusit se takový přístup nastavit i doma :-).
Vít Richtr
Dobrý den, pane řediteli,
žádal jste rodiče o zpětnou vazbu, dlouho jsem přemýšlela jak to vše vyjádřit, protože se mi líbí celý koncept Adélky. Obdivuji s jakou kreativitou, energií a chutí se dětem věnujete ve všech směrech - ve škole, v družině, na výletech. Z každého výletu se Vilémek vždy vrátí o kousíček "starší" a moudřejší. Oceňuji, že dětem ukazujete opravdové hodnoty, nikoliv materialismus, lásku k přírodě, zdravý životní styl a hlavně to, že realita života se neodehrává na displeji mobilního telefonu, nýbrž kolem nás a v nás. Mě osobně se nejvíce líbí jakási zvláštně krásná atmosféra kdykoliv vstoupím na dvůr školy, nebo na společných setkáních. Hezké souznění učitelů, dětí i rodičů, nefalšované přijetí personálu. Jde o jakousi nenahraditelnou autentičnost školy a jejího prostředí, kterou by člověk jinde jen těžko pohledal. Nikdy si nepřestanu dostatečně vážit toho, že tato škola je v naší blízkosti a že Vilémek i my toho můžeme být součástí. Krásná atmosféra, kterou nelze popsat, musí se jen zažít. Je zde cítit ryzost a opravdovost všeho a všech a v tom je i vše obsaženo, netřeba slov. A za to vám všem z celého srdce děkuji.
Lada a Martin Plecití
Dobrý den,
až teprve nyní se dostávám k realizaci výzvy z počátku prázdnin. Nejsem soutěživý typ, ani poeta, píši tedy mimosoutěžně.
Se školou Adélkou jsem prostřednictvím svých dětí ve spojení od roku 2014. Čím starší rodič jsem, tím stále více pro mne nabývá na významu celkový koncept školy, étos, to, co je nad obsahem školních osnov.Samozřejmě obsah je také důležitý, je třeba uspět při přijímacích zkouškách na SŠ a následně se na SŠ "udržet".....Ale důležitější je uspět a udržet se v životě, přičemž pro každého to znamená něco jiného. Pro mne je to mimo jiné prožívat a přijímat sám sebe pozitivně, umět prožívat vnitřní radost, překonávat překážky, strach. Dokázat pěstovat vztahy (včetně vztahu k přírodě) a být v nich spokojený.Dětem v Adélce je dáno vyrůstat v takové atmosféře, kdy jen tak mimochodem, díky dospělákům, tohle vše vstřebávají. Je to úžasná zkušenost ve formativním období dětství, půjde s nimi více či méně vědomě vlastně po celý život. Každý z dospělých ve škole (nejen učitelů) zanechává nějakou svoji stopu na cestě života dítěte. Jsem vděčná, že jsou to lidé z Adélky, i ti, kteří už ve škole třeba nepracují, ale svoji stopu mají.Nedílnou součástí atmosféry školy je i humor. Když vidím videa z projektů nebo video spartakiády "Poupata"........:-) (to jsem si pouštěla několikrát dokola a náramně se bavila). Zkrátka jste v Adélce skvělá parta a jsem vděčná, že mé děti potkaly v životě Vás.To, že oceňuji, jak učíte děti myslet globálně, rozumět širším vztahům a souvislostem, jsem myslím již dříve psala. Nejspíš se i v jiném stále opakuji, ale vlastně se každý rok o výše popsaném přesvědčuji a přesvědčuji se i o tom, že škola Adélka byla správná volba.Hodně sil a trpělivosti v dalším školním roce Vám všem přeje
Žaneta Fichtlová Lehanková